HİZMETLERİMİZ
Estetik Diş Hekimliği

Estetik Dolgu Restorasyonları
    Dişin rengini veya şeklini değiştirmek, büyütmek ya da bir kusurunu tedavi        etmek amacıyla dişe yapılan tedavilerdir. Günümüzde en çok ve en son  uygulanan koruyucu diş hekimliği işlemlerinden biridir. Çoğu durumda, dişi  uyuşturmaya bile gerek duymadan en az miktarda diş kaybıyla bu işlem  gerçekleştirilir. Hemen hemen diş yapısıyla aynı özellikleri taşırlar ve ancak  normal dişler kadar renk değiştirirler. Dış faktörlerin sebep olduğu (sigara, çay,  kahve, kola vb.) lekelenmeler olmadığı sürece dolguların ömrü 5 ila 10 yıldır.  Çok sert nesneleri ısırmaktan kaçınılmalıdır. Genellikle diğer estetik işlemlere  göre daha ekonomiktir. Bu işlem için, çoğu zaman bir seans yeterlidir.

Kuron - Köprüler (Sabit Protezler)

Metal Destekli Kuron Köprüler

Metal zemin üzerine porselen uygulamalardır.

Kuron; çürük, kırık veya başka bir nedenle aşırı madde kaybı olan dişlerin küçültülüp kaplanması işlemidir.

Köprü; bir veya birden fazla diş eksikliğinde, komşu dişlerin küçültülüp, bunlara gelen özel kaplamalardan destek alınarak ara boşlukların doldurulması işlemidir. Herhangi bir nedenle, diş kaybı meydana geldiğinde komşu dişlerde bu boşluğa doğru hareket başlar. Bunun sonucunda yandaki dişlerde diş eti problemleri, bu boşluğa devrilmeye bağlı kemik kayıpları, estetikte bozulma ve çiğneme kuvvetlerinde değişiklikler meydana gelir. Eğer uzun süre bu boşluk köprü veya imlant ile restore edilmezse bu komşu dişlerde de kayıplar olabilir.

Laminate kaplama (Laminat Veneer)

Porselen Lamina Uygulaması görünüşünüzü olumsuz yönde etkileyen bir çok diş bozukluklarında pratik bir kozmetik çözümdür. Laminat kaplamalarda temel olarak estetik sorunları olan ön dişlerde, porselenden hazırlanan tabakanın dişlerin ön yüzlerine yapıştırılmasıyla bu sorunların giderilmesini amaçlayan bir tedavi şeklidir. Çoğu durumda sağlam yapıları ve bozulmayan renkleriyle dişlere doğal bir güzellikle birlikte, doğal bir işlev kazandırmak için yeterlidirler.
Yapılabilecek en konservatif (koruyucu) tedavilerden biridir. Bu, veneerlerin yapılabilmesi için dişten kaldırılan dokunun çok az olmasından kaynaklanır. Ortalama 0,3-0,7 mm diş dokusu uzaklaştırmak yeterlidir. Daha sonra veneerler istenen renk ve formda hazırlanır ve yapıştırılır. Çok ince olmaları ve metal içermemeleri sebebi ile estetik olarak çok başarılıdır.
Porselenden imal edilen bu kaplamalar ince, yarı geçirgen bir tabakadır. Mevcut bir diş üzerine mükemmel bir uyum ve hassasiyetle hazırlanıp yerleştirilirler.

Hangi durumlarda laminat tedavisine başvurulur?

Laminat vener kaplamalar temel olarak, renk değişikliklerinin giderilmesi ve belli bir dereceye kadar şekil düzeltilmesi amacıyla yapılabilirler. Başlıca uygulama alanları şu şekilde özetlenebilir:
- Renklenmelerde, bleaching (diş beyazlatma) gibi metotlarla sonuç alınmayan ileri derecedeki antibiyotik, flor vb. lekelerinde kalıtsal yapı ve renk bozukluklarında,

Ayrık dişleri bitiştirmede (diastema kapama)

Kırık veya aşınmış dişlerin restorasyonunda

Rengi ve yapısı bozulmuş eski dolguların düzeltilmesinde,

Çapraşık ve eğri dişlerin düzeltilmesinde (ortodontik tedavi alternatifi olarak) kozmetik bir alternatif olabilir.

dentalpark
Atatürk Bulvarı No :30 Hastane Cad. Tekden Hastanesi Yanı
Kayseri / TÜRKİYE
F : + 90 352 221 00 39
info@dentalpark.com.tr
Site içeriğinde bulunan bilgiler destek sağlamak içindir. Hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi, tanı ve teşhis koyması yerine geçmez. Bu bilgiler hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılmamalıdır.